Nieśmiertelne Gry
Lista gier
Szukaj Zaloguj Zarejestruj
Powiązane:
Anno 2205 Anno 1404 Anno 1602
Anno 2070
Recenzja Anno 2070 7 luty 2012 5 komentarzy ziemek8
Elektrownie 31 styczeń 2012 7 komentarzy ziemek8
Różnice między Fabrytami a Ekosami 31 styczeń 2012 2 komentarzy ziemek8
Dlaczego tu jest reklama?

Różnice między Fabrytami a Ekosami

Rozpoczynając nową rozgrywkę zawsze należy wybrać frakcję. Mamy wybór pomiędzy Ekosami a Fabrytami. W większości standardowych rozgrywek możliwe jest ostatecznie dojście do tej samej puli technologii (czyli wszystkich możliwych) (czasem jest to jednak niemożliwe - w większości scenariuszy). Warto jednak zastanowić się nad wyborem, ponieważ ponieważ przez pierwsze godziny rozgrywki będzie się miało dostęp tylko do technologii wybranej frakcji.

Ekosi to frakcja dbająca o równowagę ekologiczną, wykorzystująca odnawialne źródła energii, ich placówki produkcyjne w mniejszym stopniu wpływają na równowagę ekologiczną niż placówki produkcyjne Fabrytów. Są jednak przez to wszystko mniej efektywni, produkcja czystej energii jest droga, dlatego mogą przeznaczyć mniejsze fundusze na rozwój czy militaria.


Fabryci natomiast nie dbają o ekologię, liczy się dla nich tylko efektywność i zyski. Produkcja energii jest tania, ale zanieszycza środowisko, przez co traci produkcja upraw i zadowolenie mieszkańców. Będąc bardziej efektywni mogą przeznaczyć większe fundusze na rozwój czy militaria, ale muszą liczyć się z protestami wywoływanymi niezadowoleniem czy potrzebą zmniejszania ujemnej równowagi ekologicznej przez nich wywoływanej, co całkiem sporo kosztuje.


Podstawową różnicą pomiędzy Ekosami a Fabrytami ich potrzeby. Zarówno towary jakich wymagają jak i budynków, których się domagają. Ekosi potrzebują na poziomie Ekorobotnika Ryb i dostępu do Centrum, na poziomie Ekopracownika Herbaty i dostępu do Sali koncertowej, na poziomie Ekobudowniczego Zdrowej żywności, Komunikatorów oraz dostępu do Sieci edykacyjnej, na poziomie Ekokierownika Dania z makaronu, Biodrinków, Hologramów, Robotów oraz dostępu do Centrum kongresowego. Fabryci potrzebują na poziomie Fabryrobotnika Ryb i dostępu do Centrum, na poziomie Fabrypracownika Alkoholu i dostępu do Kasyna, na poziomie Fabrybudowniczych Sztucznej żywności, Tworzyw sztucznych oraz dostępu do Ministerstwa prawdy, na poziomie Fabrykierownika Dań luksusowych, Szampana, Biżuterii, Farmaceutyków oraz dostępu do Centrum finansowego.

Bardzo ważną różnicą między frakcją Ekosów a Fabrytów jest sposób produkcji energii elektrycznej. Ekosi wykorzystują odnawialne źródła energii nie zanieczyszczając środowiska. Fabryci o to nie dbają i wykorzystują najbardziej efektywne sposoby produkcji energii elektycznej. Ekosi mają do dyspozycji dwa rodzaje elektrowni wiatrowych, które potrzebują przestrzeni wolnej od innych elektrowni tego rodzaju, termalną elektrownię wymagającą domów w swojej okolicy, elektrownię słoneczną, która potrzebuje wiele miejsca na panele skupiające światło na centralnej wieży. Fabryci mają do dyspozycj elektrownię węglową (wymagającą węgla) oraz elektrownię atomową (wymagającą prętów paliwowych wytwarzanych z uranu) [istnienie jej na wyspie powoduje czasem protesty mieszkańców czy katastrofy naturalne]. Więcej na temat elektrowni można znaleźć w innym tekście - tutaj.

Kolejną istotną różnicą jest zarządzanie równowagą ekologiczną na wyspie. Tak jak wspomniałem wcześniej - budynki Ekosów w mniejszym stopniu wpływają na równowagę na wyspie niż budynki Fabrytów, ale jednak wpływają. Każda frakcja ma różne budynki, które pozywynie wpływają na równowagę ekologiczną, z tym że budynki Fabrytów mogą podnieść równowagę tylko do zera, a budynki Ekosów ponad to. Ekosi mają do dyspozycji dwa rodzaje oczyszczaczy powietrza, które wymagają przestrzeni wolnej od innych budynków tego typu by pracować z pełną efektywnością, a także stację monitorowania, którą należy umieścić w odpowiednim miejscu na skałach (miejscu kopalni) oraz oczyszczalnie ścieków, którą trzeba zbudować w odpowiednim miejscu nad rzeką. Fabryci mają do dyspozycji kolektor odpadów, który potrzebuje domów w stojej okolicy, stację odkwaszania, która potrzebuje przestrzeni wolnej od innych tego typu budynków oraz rezerwuar CO2, który trzeba umieścić w odpowiednim miejscu na skałach.

Istotną różnicą są materiały budowlane. Te podstawowe są takie same - moduły konstrukcyjne i narzędzia, jednak Ekosi potrzebują ponadto drewna oraz szkła, a Fabryci betonu oraz żelaza. Ważną uwagą jest to, że szkło i beton produkuje się podobnie - wykorzystując zasoby wydobywane ze skał oraz z rzeki, ale drewno i żelazo całkiem inaczej - do żelaza potrzebna jest ruda żelaza oraz węgiel a do produkcji drewna tylko trochę wolnej przestrzeni.

Kolejną różnicą są bonusy jakie dostarcza budynek publiczny - u Ekosów Sieć edukacyjna, a u Fabrytów Ministerstwo prawdy. Można wybrać, które z bonusów ma być aktywne (tylko jedno) w danej chwili. Niektóre z bonusów są podobne, np. zwiększenie przestrzeni życiowej, przez to zwiększa się maksymalna ilość ludzi mieszcząca się w pojedynczym domu o 10% (po przełączeniu na inny ludzie (te 10%) się wyprowadzają). Inne są różne, np. dla Ekosów zmniejszenie zużycia dóbr luksusowych, przez co zapotrzebowanie na dobra takie jak Komunikatory, Hologramy czy Roboty spada o 15%. Dla Fabrytów np. zwiększenie podatków, przez co dochody z podatków są większe zachowując ten sam poziom zadowolenia.

Na koniec zostawiłem różnice w militariach oraz w dostępnych dla każdej frakcji statkach. Poza standardowymi statkami Ekosi mogą produkować Poduszkowce (szybkie, ale mało wytrzymałe) oraz duże statki handlowe (duża ładowność, za niewielką cenę), Fabryci mogą produkować Kontenerowce (bardzo duża ładnowność, ale wymagają żelaza do budowy) oraz Żmije (wymagające zaawansowanej broni, ale mające dużą siłę ataku). No właśnie - zaawansowana broń, tylko Fabryci mogą ją produkować. Dużą różnicą, która jest odzwierciedleniem w ideałach tych frakcji jest to, że Fabryci mogą produkować Rakiety dalekiego zasięgu (bardzo drogie, wymagające dużo surowców, ale można dokonać wielkich zniszczeń, gdziekolwiek na mapie), a Ekosi ochronne budowle, które regenerują tarcze z czasem.

Możliwe, że o czymś zapomniałem, jak tylko sobie o czymś przypomnę, to uzupełnię ten tekst. :)

przejdź do tego komentarza
ziemek8:
Dzięki, poprawiłem.

Czarno-białe - tak, jak najbardziej. Ostatecznie gracz wykorzystuje to co mu w danej chwili pasuje, nie ma jedynej słusznej drogi.
przejdź do tego komentarza
Anelg:
Tacy ekologiczni, a niszczą bezbronne lasy. :<

Lecz i tak, czy nie można odnieść wrażenia że to wszystko jest zbyt czarno-białe, nawet przy możliwości mieszania technologii?

I podoba mi się nazwa Ministerstwa Prawdy. (BTW literówka) ;)
N-Gry.pl © Wszelka treść zawarta w vortalu jest własnością ich autorów. Zabrania się kopiowania bez zgody autora.
| Kontakt | O Vortalu |
Witamy!

Dostęp dla gości
Niezarejestrowani goście mają pełny dostęp do zasobów vortalu, muszą jednak podawać odpowiedzi na antyspamowe pytania kontrolne. Zachęcamy do rejestracji, aby wygodniej korzystać z vortalu, móc identyfikować się w naszej społeczności oraz móc modyfikować ustawienia vortalu pod swoje gusta.

Pliki Cookie
Używamy plików Cookie, aby ułatwiać korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych i reklamowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Rozumiem